رد کردن لینک ها

ویپ تیک | VoipTik - ترکیب استراتژی برندینگ با مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

استراتژی برندینگ مشتری و CRM

ترکیب یک استراتژی برندینگ با مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) روشی است که مالکان کسب و کارهای کوچک می‌توانند با استفاده از آن هم‌زمان به اهداف هر دو موضوع دست پیدا کنند. پس از ترکیب این دو، CRM که برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری از طریق افزایش نگهداری مشتری به شما کمک می‌کرد اکنون از اهداف برندینگ جهت ایجاد یک تصویر عمومی خوب و افزایش آگاهی در مورد خدمات و محصولات شما نیز پشتیبانی می‌کند. ترکیب برندینگ با CRM می‌تواند مزایای فوق را در اختیار شما قرار دهد.

تقویت وفاداری مشتری با برندینگ

کسب و کارهایی که برندینگ را با CRM ترکیب کنند دارای سه خصوصیت مشترک هستند:

• این کسب و کار در مورد خدمات یا محصولات خود پیشنهاد‌هایی را به مشتریان ارائه می‌دهد تا متوجه برتری و تفاوت وی نسبت به سایر رقبا شوند.

• هر آنچه را که کسب و کار از طریق تبلیغات و آگهی‌ها به مخاطبان وعده داده است همواره از طریق اقدام به‌موقع کارمندان اجرا می‌شود.

• ارزش‌ها و وعده‌های برندینگ به‌طور منظم و مداوم به‌عنوان بخشی از فرهنگ رایج کسب و کار با کارمندان و به‌عنوان جزئی از روند عملیاتی استاندارد و دیدگاه بلندمدت کسب و کار با مشتریان مبادله می‌شود.

دیدگاه ترکیبی برندینگ مشتری و CRM

استراتژی برندینگ CRM ، تمرکز به سمت توجه به تجربه کلی مشتری منتقل کرده است. کسب و کارها با در نظر گرفتن تجربه کلی مشتری می‌توانند فرصت‌های بیشتری جهت تعامل بیشتر مشتری با سازمان و محصولات خود ایجاد نمایند. درست است که آگهی و سایر اقدامات تبلیغاتی کارآمد برای استراتژی برندینگ مفید و کاربردی هستند، اما فروشندگان کسب و کارهای کوچکی که از یک دیدگاه ترکیبی استفاده می‌کنند، می‌توانند جهت کاهش تجارب منفی مشتری – مانند اتمام موجودی کالا یا وجود کارمندانی که به‌درستی آموزش ندیده‌اند- معیارها را باهم ترکیب کنند، زیرا تجارب منفی مشتری به اعتبار یک برند آسیب خواهد رساند.

هدایت درک مشتری توسط CRM

مدیریت ارتباط با مشتری CRM جزئی ضروری در ایجاد یک برند موفق می‌باشد. به‌عنوان‌مثال، جهت افزایش شناخت و تقویت ارزش برند با هر تماس مشتری، استراتژی CRM در یک مرکز تلفن مشتریانی را که باید مدت‌زمان زیادی در انتظار بمانند یا مراحل زیاد و پیچیده‌ای را برای شروع مکالمه انجام دهند، را بررسی می‌کند. در این روش، به‌جای اینکه یک کسب و کار به مشتریان اجازه دهد که برداشت‌های شخصی خود را داشته باشند و یا شانس پردازش افکار مشتریان را برای آنان افزایش دهد، از یک استراتژی برندینگ CRM برای هدایت نحوه تفکر و برداشت‌های مشتریان استفاده می‌نماید.

ترکیب انتظارات کارمندان

ترکیب یک CRM با برندینگ برای یک کسب و کار این امکان را فراهم می‌سازد که انتظارات کارمندان را با دیدگاه CRM و اهداف بلندمدت ترکیب کند. برآورده کردن انتظارات بدیهی هر کارمند در مورد آنچه نیاز دارد تا تضمین کند مشتری بااحساس رضایت سازمان را ترک می‌کند، نه‌تنها سودآوری بلندمدت را افزایش می‌دهد بلکه مشتری وفادار را اغلب از حالت حامی به مدافع کسب و کار تبدیل می‌سازد. به این منظور، ارزش نام تجاری مانند نوآوری، کیفیت و تخصص که منعکس‌کننده ارزش‌های مشتری هستند، تشکیل‌دهنده مبنایی برای تعریف انتظارات کارکنان است. به‌علاوه، کارکنان تا حدی می‌توانند آنچه را که موجب شده یک تجربه خوب برای مشتری ایجاد کند را شناسایی کنند.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه