رد کردن لینک ها

ویپ تیک | VoipTik - معایب نرم افزار CRM

معایب سی آر ام

مدیریت ارتباط با مشتری CRM این امکان را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد تا فرصت‌های بالقوه در ارتباط با مشتریان را به منبع درآمد برای خود تبدیل کنند. به‌بیان‌دیگر، CRM به روش‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌ها برای مدیریت و تحلیل رفتار بین خود و مشتریان با هدف بهبود این ارتباط و در جهت افزایش رضایت مشتری و نگهداری او، افزایش فروش و تکرار خرید استفاده می‌کنند. باوجود مزایای که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد نمی‌توان معایب سی آر ام CRM را نادیده گرفت.

معایب سی آر ام CRM برای کاربران

بدون در نظر گرفتن شرکت‌های سی آر ام و تولیدکنندگان نرم‌افزار، می‌توان برخی از معایب سی آر ام (Customer Relationship Management) را در 5 مورد زیر خلاصه نمود.

۱. نداشتن رابط کاربری مناسب در سی آر ام

این نکته بسیار اهمیت دارد افرادی که قرار است از نرم‌افزار سی آر ام در سازمان و شرکت شما استفاده کنند، درگذشته فرایند کاری خود را به‌صورت سنّتی و دستی دنبال می‌کردند. پس، هرچه نرم‌افزاری که قرار است بخشی از روند کاری آن‌ها شود رابط کاربری بهتری داشته باشد، درصد موفقیت استفاده از نرم‌افزار CRM در سازمان افزایش می‌یابد. هرچقدر محیط کاری و پنل کاربری CRM سازمان راحت‌تر و ساده‌تر باشد، کاربران و کارمندان علاقهٔ بیشتری به کار با سی آر ام پیدا خواهند کرد. در غیر این صورت ترجیح می‌دهند با همان سیستم سنّتی و دستی ارتباط خود را مشتریان ادامه دهند.

۲. نرم افزارهای CRM از پیش تعریف‌شده

شما نمی‌توانید سی آر ام طراحی‌شده برای شرکت خدماتی را برای کلینیک پزشکی اجرا کنید. بنابراین، انتخاب شرکتی که توانایی اجرای هر نوع سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان و به عبارتی، قابلیت شخصی‌سازی CRM را داشته باشد، کار بسیار دشواری است. بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ نرم‌افزار سی آر ام از قوانین اصلی این نرم‌افزار پیروی نمی‌کنند. مهم‌ترین اصل در انتخاب نرم‌افزار CRM این است که نرم‌افزار برای شما قانون‌گذاری نکند و این شما باشید که برای آن قانون تعریف می‌کنید. نبود گردش کار اختصاصی از معضلات اصلی در سیستم‌های ارتباط با مشتریان است.

۳. در دسترس بودن نرم‌افزار سی آر ام

کارمندان و مدیران تمایل دارند علاوه بر اینکه فقط با کامپیوتر شخصی و در محیط اداره به فایل‌هایشان دسترسی دارند، بتوانند در بیرون از محیط اداری نیز کار روزمرهٔ خود را دنبال و فعالیت‌های مربوط به روز آینده‌شان را بازنگری کنند. پس، نرم‌افزار سی آر ام مناسب سازمان‌ها و شرکت‌ها بایستی به‌گونه‌ای باشد که هم در کامپیوترهای شخصی قابلیت اجرایی و مدیریتی داشته باشد و هم بتوان در قالب اپلیکیشن موبایل از آن استفاده نمود.

۴. اجرای طولانی‌مدت CRM برای سازمان مضر است.

احتمال این وجود دارد در بخش بازاریابی و فروش و پشتیبانی مشتریان سازمان خود دچار سردرگمی شوید. هرچه زمان خود را بیشتر از دست بدهید، نه‌تنها به ضرر مشتریان است؛ بلکه باعث می‌شود به برند کسب و کار شما صدمه جبران‌ناپذیری وارد شود. بهترین حالت، جدا از هزینهٔ اجرای نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم‌افزاری است که درمان و راه‌حل کسب‌وکار شما را در این شرایط تشخیص دهد.

۵. وابستگی به تیم اجرایی CRM

نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری زمانی می‌توانند خود را برتر از سیستم‌های رقیب بدانند که کارمندان شرکت و سازمان‌ها بتوانند به‌راحتی بدون نیاز به تیم اجرایی سی آر ام تغییرات لازم را در این نرم‌افزارها اعمال کنند. هرچه وابستگی به تیم‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای سی آر ام کمتر باشد، قدرت نرم‌افزار در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای رقبا بیشتر می‌شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه