ارتباط نرم افزار CRM با مرکز تلفن VoIP – ارتباط ویپ با سی آر ام

اتصال VoIPبا نرم افزار CRM

فناوری ویپ VoIP امکان برقراری تماس صوتی در بستر اینترنت است. این فناوری قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مزایای استفاده از تلفن ویپ گسترش‌پذیری و توسعه‌پذیری آن است. به این معنا که در صورت جابه‌جایی مکان شرکت یا سازمان شماره تلفن آن تغییر نخواهد کرد. شما می‌توانید در هرکجای دنیا هستید تماس‌های ورودی به داخلی خود را پاسخ دهید. شرکت‌هایی که ارتباط مرکز تلفن VoIP را با نرم افزار CRM مدیریت ارتباط با مشتری را در سازمان خود برقرار می‌کنند قطعاً امکانات و مزایای بسیار خوبی را در اختیار خواهند داشت.

مزایای یکپارچگی نرم افزار CRM با مرکز تلفن VoIP

یکپارچگی این دو تکنولوژی باعث افزایش فروش و جذب هدفمند مشتری و مخاطبان در سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود. در ادامه چهار مزیت اصلی یکپارچگی VoIP و CRM را بیان می‌کنیم.

1- جذب هدفمند مشتری

نرم افزار CRM انبوهی از اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری و در یکجا ذخیره می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این اطلاعات، مشتریان خود را به‌راحتی بشناسید و گزارش‌های دقیق‌تری تولید کنید. سی آر ام برای جذب مشتریان جدید نیز مفید است. شرکت‌های موفق جهت فروش بیشتر محصولات و خدمات خود بر روی نرم افزار CRM برای حفظ مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت‌هایی که مرکز تلفن VoIP و CRM را با یکدیگر ترکیب می‌کنند اطلاعات دقیق‌تری از مصرف‌کننده به هنگام تماس، قبل از تماس و بعد از تماس در اختیار خواهند داشت. این اطلاعات امکان بررسی تعاملات قبلی مشتری را به پاسخ‌دهندگان می‌دهد که این امر باعث کمک به آن‌ها جهت ایجاد فروش بیشتر می‌شود.

2- جمع آوری اطلاعات ارزشمند با مرکز تلفن VoIP و سی آر ام

شما می‌توانید از اطلاعات تماس‌ها، جهت پیش‌بینی روندهای آینده و تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنید. نرم افزار CRM اطلاعات رو جامع‌تر و دقیق‌تر از هر نرم افزار دیگری ثبت می‌کند که می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کسب و کار باشد.

یکپارچگی سی آر ام و مرکز تلفن ویپ اطلاعات ارزشمندی از تماس‌ها ازجمله شماره تلفن، تاریخ و زمان هر تماس را ثبت می‌کند. ترکیب این دو تکنولوژی به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس‌های ورودی از طریق اینترنت ایجاد شده یا تلفن‌های همراه منبع آن بوده است. CRM تمام اطلاعات مربوط به تماس‌های ورودی از طریق اینترنت یا سافت فون ها را به‌صورت Real-time ثبت می‌کند که این امر به شرکت‌ها هوش تجاری لحظه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

3- سرویس مشتریان

شرکت‌ها معمولاً مرکز تلفن VoIP را همراه با ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند به دلیل اینکه مدیران فروش از این تکنولوژی جهت ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. مرکز تماس ویپ این امکان را به کارمندان می‌دهد که با مخاطبان خود همانند یک خط تلفن معمولی صحبت کنند در حالیکه ارتباط تلفن ویپ با CRM امکانات بسیاری را به آن‌ها می‌دهد.

با اتصال  VoIP و CRM کارمندان در حین گفتگو با مشتری می‌توانند نکاتی را ثبت و از مشکلات قبلی مشتری مطلع شوند که این امر منجر به حل سریع‌تر مشکل مشتری می‌شود. کارمندان بخش سرویس مشتریان هنگام تماس مشتریان در صفحه کامپیوتر خود تمام اطلاعات هویتی مشتریان از قبیل نام و نام خانوادگی، محصول خریداری شده و مشکلات قبلی و راه حل‌های آن را می‌توانند مشاهده نمایند.

4- بازاریابی

یکپارچگی مرکز تماس ویپ با نرم افزار CRM به بازاریابی نیز کمک شایانی می‌کند. با استفاده از سی آر ام می‌توانید مشتریان را به چند بخش تقسیم کنید و برای هر بخش سیاست تبلیغاتی خاصی را اعمال نمایید. اکثر برنامه‌های CRM این فرایند را به‌طور خودکار انجام می‌دهند که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. همچنین CRM به کارمندان بازاریابی بر اساس میزان خریدهای قبلی و نوع محصولات مشتری فرصت‌های جدید بازاریابی را پیشنهاد می‌دهد.

بعد از بخش‌بندی مشتریان، کارمندان بازاریابی می‌توانند با استفاده از مرکز تلفن ویپ با مشتریان تماس گرفته و آن‌ها را تشویق به خرید محصولات و سرویس‌هایی کنند که بر اساس تحلیل CRM این مشتریان به این نوع از کالاها و یا خدمات علاقه بیشتری داشتند. خیلی از بازاریابان علاقه بسیاری به استفاده از تلفن VoIP جهت تماس با مشتریان دارند، زیرا با استفاده از ویپ نیاز به تایپ شماره مشتریان ندارند.

اتصال نرم افزار CRM به VoIP برای سازمان‌هایی مفید است که علاقه‌مندی‌های مشتریان برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. استفاده از این دو تکنولوژی باهم باعث جذب هدفمند مخاطب و مشتری، ثبت اطلاعات با ارزش در حین تماس، بهبود سرویس دهی به مشتریان و بازاریابی مفیدتر و دقیق‌تر می‌شود.

 

مقالات مرتبط:

«مشاوره، اجرا و ارائه خدمات تخصصی در حوزه مرکز تماس ویپ»

دپارتمان فناوری اطلاعات ویپ تیک VoIPTik در سال 1383 در حوزه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) در شهر مشهد، تهران و جزیره کیش فعالیت خود را آغاز نمود. در آغاز سال 1391 با ظهور تکنولوژی VoIP، عمده فعالیت تخصصی ویپ تیک، در زمینه‏ اجرای راه‌اندازی سیستم مرکز تماس ویپ شد.

  • 6 - 38915535 (051)
  • info@voiptik.ir
  • ساعات کاری 8 صبح الی 5 عصر
  • مشهد، خیابان دانشجو، نبش دانشجو 25، مجتمع تجاری آراکس 2، طبقه پنجم، واحد 503
  • استفاده از مطالب سایت، تنها با درج لینک مستقیم به آن مطلب مجاز است.