رد کردن لینک ها

ویپ تیک | VoipTik - چگونه نرم افزار CRM، حفظ مشتری را ارتقاء می‌دهد؟

حفظ مشتری توسط نرم افزار CRM

کسب و کارها ایجاد مشتری‌های جدید را به‌عنوان یک هدف اصلی بازاریابی و فروش می‌دانند، اما نباید هرگز قدرت بازگشت مشتریان را فراموش کنند. ازآنجاکه آن‌ها از قبل شما را می‌شناسند، بازاریابی محصولات را می‌توانید آسان‌تر انجام دهید. درصورتی‌که مشتریان به سمت به شما برگردند، درآمد بالقوه‌تان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM نقش بسزایی در حفظ مشتری Customer Retention و رشد کسب و کار شما دارد. قبل از مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌کنم مطلب مدیریت ارتباط با مشتری چیست را مطالعه نمایید. همچنین خواندن مطالب قبلی ویپ تیک که با موضوع چرا باید از CRM در کسب و کار خود استفاده کنید؟ در وب سایت منتشر گردیده است، خالی از لطف نیست.

تأثیر حفظ مشتری بر روی کسب و کار

آمارها و مطالعات نشان می‌دهند که اهمیت حفظ مشتریان فعلی شما بسیار بالا است. تحقیقات نشان داده است که به دلیل دانش موجود درباره کسب و کار شما، تنها یک پنجم قیمتی که باید برای جذب یک مشتری جدید پرداخت نمایید را می‌توانید برای حفظ مشتری فعلی هزینه کنید.
به‌علاوه، گروه گارتنر متوجه شدند که ۸۰ درصد میانگین درآمد شرکت تنها از ۲۰ درصد مشتریان فعلی شرکت نشات می‌گیرد. درنتیجه، یک افزایش ۵ درصدی در نرخ حفظ مشتری سود را تا ۱۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

اما این آمارها کاملاً ارزش حفظ مشتری فعلی را نشان نمی‌دهند. مشتریانی که بیش از یک‌بار از شما خرید کنند به‌طور فزاینده‌ای به حامیان برند تبدیل خواهند شد و جز افرادی می‌شوند که محصول و یا خدمات شما را بدون نیاز به تبلیغ، به دیگران معرفی می‌کنند. این تبلیغات دهان به دهان می‌تواند در رشد کسب وکار و فروش محصولات شما ارزشمند باشد.

حفظ مشتری با نرم افزار سی آرام CRM

حفظ مشتری بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، کار سخت و مهمی می‌باشد. چطور می‌توانید اطمینان حاصل کنید مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، برای خریدهای مجدد به سوی شما برمی‌گردند؟ اکنون مدیریت ارتباط با مشتری CRM وارد معادله می‌شود.
کلید این نوع نرم افزار در نام آن است. یکی از امکانات آن الویت بندی ارتباط با مشتریان است، ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل را برای کسب و کار آسان‌تر می‌سازد. درنتیجه، نرم افزار CRM یک هدایت کننده با ارزش برای حفظ مشتریان شما می‌باشد.

استفاده از مدیریت مخاطب برای حفظ مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت مخاطب شروع می‌شود. هر کسب و کاری باید پایگاه داده ای از اطلاعات مشتریان فعلی و تماس‌های آن‌ها داشته باشد. نرم افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد تا نه تنها این رکوردها را نگهداری و حفظ نمایید، بلکه اطلاعات بیشتر (مانند پروفایل اجتماعی، آدرس ایمیل و…) را در صورت وجود اضافه کنید. درنتیجه، شما می‌توانید پایگاه داده جامعی از مشتریان خود داشته باشید که مرجعی برای داشتن یک تلاش بازاریابی موفق جهت حفظ مشتری می‌باشد.
البته، اگر از این پایگاه داده استفاده نکنید، اهمیت کمی پیدا خواهد کرد. در اینجا است که بازاریابی ایمیل وارد معادله می‌شود. با استفاده از نرم افزار CRM خود، می‌توانید ایمیل‌هایی را برای بخش بندی پایگاه مشتری خود که مرتبط با آن‌ها و نیازهای شخصی آن‌ها است، ارسال کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و رشد

مشتری که قبلاً هدیه خانوادگی از شما خرید کرده است بیشتر از فردی که برای خودش خرید کرده، به دنبال پیام‌های مختلف می‌باشد. با استفاده از اطلاعات پروفایلی که در زمان خرید، جمع آوری کرده‌اید می‌توانید ایمیل‌های هدفمندی ارسال نمایید که به طور خاص به مشکلات شخصی مشتریان شما اشاره داشته باشد.
اما استفاده از نرم افزار CRM محدود به یکبار ارسال ایمیل تبلیغاتی نیست. در حقیقت، شما می‌توانید کمپین‌های رشد ایجاد کنید تا مشتریان شما در حلقه تلاش‌های فعلی شرکت شما قرار بگیرند. هرچقدر احساس مشتریان خود را بیشتر در شرکت خود درگیر کنید (بدون هیچ‌گونه تحمیلی)، آن‌ها بیشتر به کسب و کار شما برمی‌گردند.

به‌طور خلاصه، امروزه حفظ مشتری اهمیت فراوانی دارد و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید بخش مهمی از تلاش‌های حفظ شما باشد. با کمک مدیریت مخاطبان، ایمیل و … شما می‌توانید به مشتریان با روشی هدفمند و خصوصی‌سازی شده‌ای دستیابی داشته باشید که آن‌ها را به ادامه رابطه با شما تشویق کند. شما شروع به جمع‌آوری افراد وفاداری می‌کنید که حامی برند شما در زندگی شخصی خود هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از نرم افزار CRM جهت افزایش حفظ مشتری خود، با ما تماس بگیرید.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه