رد کردن لینک ها

ویپ تیک | VoipTik - بررسی نرم افزار FreePBX و ویژگی‌های آن

نرم افزار FreePBX چیست ؟

سیستم مرکز تلفن نرم افزار تلفنی FreePBX مبتنی بر وب و متن باز است که مانند نرم افزار رابط گرافیکی الستیکس ، برای کنترل و مدیریت سیستم مرکز تلفن استریسک استفاده می شود. این سیستم تلفنی، در سال ۲۰۰۴ طراحی و تولید شد.نرم افزار FreePBX با بیش از ۲۰ هزار نصب در هر ماه و بیش از ۲ میلیون نسخه ی فعال ، یکی از  محبوب ترین نرم افزار مرکز تلفن تحت شبکه دنیا است.نرم افزار استریسک یک نرم افزار لینوکسی با محیط کد نویسی است و وظیفه کنترل و مدیریت تماس های تلفنی تحت شبکه و پیاده سازی سیستم مرکز تلفن خصوصی (PBX) را دارد و به خاطر ویژگی  Open Source آن امکانات نامحدودی را به شما ارائه میدهد.

 

عملکرد سیستم مرکز تماس ویپ اینگونه است  که پس از ورود تماس به سازمان یا شرکت شما  و انتقال خطوط تلفن به گیت وی های  VoIP، تماس های ورودی از gateway وارد شبکه  تلفن داخلی سازمان شده و از آنجا به سمت سرور ویپ (سرور asterisk) که در شبکه داخلی سازمان قرار دارد، هدایت می شود و در اینجا می توان با توجه به استانداردهای مختلفی که برای آن تعریف شده است، تماس های ورودی و خروجی و حتی تماس های داخلی سازمان را مدیریت کرد.به این ترتیب می‌توانید یک کامپیوتر معمولی را به یک سرور ارتباطی برای برقراری تماس بین مرکز  تلفن تحت شبکه، خطوط تلفن سیپ (SIP Account) و خطوط تلفن شهری (PSTN) تبدیل سازید.

نرم افزار freepbx
رابط گرافیکی برای ارتباط با استریسک

 

 

رابط گرافیکی برای ارتباط با استریسک

به خاطر محیط لینوکسی نرم افزار استریسک شما با دستور های کدی میتوانید با نرم افزار ارتباط برقرار کنید. از این رو نرم افزار هایی مثل Free PBX ، ایزابل و الستیکس طراحی و تولید شده اند تا کاربر با  استفاده از یک رابط گرافیکی و USER   FRIENDLY  بتواند به راحتی با هسته استریسک ارتباط برقرار کند و درگیر پیچیدگی و دشواری های کد نویسی نشود.

 

نرم افزار تلفنی FreePBX پلتفرم Open Source

این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد ،شما بدون نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی  به راحتی می توانید از امکانات آن استفاده کنید . همچنین با توجه به open source بودن نرم افزار FreePBX ، به راحتی می توانید تمام قسمت ها و قابلیت های سیستم تلفن ویپ را متناسب با نیازهای سازمان خود مجددا برنامه نویسی کنید و سیستم مرکز تماس  خود را  کاملا شخصی سازی نمایید.

 

کارنرم افزار FreePBX  چیست؟

نرم افزار تلفنی FreePBX  یک سیستم تحت وب (PHP) برای مدیریت استریسک است که این دو در کنار هم یکی از قوی‌ترین سیستم‌های مرکز تلفن تحت شبکه را با قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.سیستم استریسک به تنهایی هیچ تنظیماتی ندارد ، در نتیجه شما  نمی‌توانید تنها با نصب استریسک و اتصال تلفن‌های خود (بدون اعمال تنظیمات و تغییرات پیچیده در نرم افزار استریسک) انتظار برقراری تماس و ارتباط را داشته باشید. نرم افزار FreePBX این امکان را برای شما فراهم می سازد تا به راحتی و به صورت گرافیکی تنظیمات مورد نظر خود را روی سیستم  مرکز تماس خود اعمال نمایید.این نرم افزار با محیطی کاربرپسند ، امکان استفاده از تمامی قابلیت های استریسک و دسترسی آسان به تمامی تنظیمات آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

سیستم تلفنی پایدار با به روز رسانی سریع

تیم متخصص نرم افزار فری پی بی ایکس با مدیریت سنگوما، پیوسته در حال افزودن امکانات و ویژگی های جدید به نرم افزار FreePBX و  برطرف نمودن باگ های احتمالی آن هستند تا یک مرکز تماس بی نقص و پایدار را در اختیار مخاطب قرار دهند. تمام این تغییرات را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

سازگاری با تجهیزات مختلف

نرم افزار تلفنی FreePBX به گونه ای طراحی شده است که با کلیه‌ی تجیهزات سیستم ویپ از جمله Gateway، کارت تلفن، تلفن های تحت شبکه و SBC از برندهای متفاوت، سازگاری دارد. با استفاده از ویژگی Auto Provisioning هوشمند خود، این اجازه را به طیف وسیعی از IP Phone ها  می دهد تا تمام تنظیمات را به صورت هوشمند و گروهی، از سرور VoIP دریافت کنند.

نرم افزار freePBX -سیستم مرکز تلفن

ویژگی های  نرم افزار freePBX

امکانات نرم افزار FreePBX:

  • حذف ، اضافه و تغییر داخلی‌ها و تنظیمات پست صوتی
  • مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی با توجه به روز و ساعت
  • پشتیبانی از کلیه ارتباطات استریسک
  • ایجاد و مدیریت منشی  تلفنی هوشمند (IVR-Interactive Digital Receptionist)
  • بارگذاری آهنگ انتظار (Music On Hold)
  • امکان پشتیبانی (backup) از تنظیمات و بارگذاری مجدد با نرم افزار FreePBX
  • ضبط و ثبت مکالمات تلفنی
  • مشاهده جزئیات تماس‌های ورودی و خروجی (CDR)
  • امکان مشاهده وضعیت داخلی ها و ترانک ها
  • امکان برقراری تماس گروهی داخلی ها از یک داخلی و یا از طریق سیستم پیجینگ شخصی
  • تنظیم استراتژی های متنوع برای صف تماس (Call Queues)
  • قابلیت پیاده سازی کنفرانس‌های ۳ طرفه و بیشتر
  • قابلیت برقراری تماس تصویری و ارسال پست صوتی
  • قابلیت تنظیم انتقال (Transfer) ، نگه داشتن (Hold) و انتظار تماس (Call Waiting)در مکالمات
  • سیستم مسابقه و نظر سنجی
  • و ……

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه