آیا کارمندان فروش به CRM نیاز دارند؟

کاربرد CRM برای کارمندان فروش

اغلب مدیران با داشتن نرم افزار CRM برای کسب و کار خود موافق هستند. آن‌ها می‌دانند که سی آر ام داده‌های تجاری و مشتریان را به‌صورت متمرکز در یکجا ذخیره می‌کند. با استفاده از این نرم افزار کارمندان می‌توانند پیگیری‌های دقیق‌تر و منظم‌تر داشته باشند. سی آر ام ابزار مناسبی برای مانیتور کردن کارمندان فروش، مشتریان، محصولات و هزینه‌های تبلیغاتی است تا بتوانید با این داده‌ها تصمیم‌های درست‌تری برای کسب و کار خود بگیرید.

نظر کارمندان فروش در مورد CRM

اغلب آن‌ها در ابتدای کار تمایلی به استفاده از نرم افزار سی آر ام ندارند. دلیل این عدم موافقت تا حد زیادی منطقی است، آن‌ها فکر می‌کنند که CRM ابزار دیگری است که حجم کارهای آن‌ها را زیادتر می‌کند. علاوه بر این نرم افزار به مدیران اطلاعات جامعی را خواهد داد که آن‌ها را بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. همچنین آن‌ها فکر می‌کنند زمان زیادی را بایستی صرف واردکردن اطلاعات در نرم افزار سی آر ام کنند و از زمان فروش آن‌ها کاسته می‌شود.
در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه CRM شرایط کاری کارمندان فروش را بهتر می‌کند، استرس‌های کاری آن‌ها را کاهش می‌دهد و از همه مهتر به مقدار قابل‌توجهی (41 درصد) فروش آن‌ها را بدلیل مدیریت ارتباط با مشتری و پیگیری فرآیند فروش  افزایش می‌دهد.

نرم افزار CRM ابزاری برای فروش بیشتر

نرم افزار CRM به شکل قابل‌توجهی فرآیند فروش را بهبود می‌بخشد. 54 درصد از مدیران اعتقاد دارند که CRM فروش محصولات آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دلیل نیاز کارمندان به نرم افزار سی آر ام

چالش اصلی کارمندان بخش فروش در دو مورد زیر می‌باشد:

1- چگونگی شناسایی و پیگیری فروش‌ها
2- اولویت بندی فعالیت‌های فروش

نرم افزار CRM علاوه بر اینکه این دو مسئله کارمندان فروش را حل می‌کند، امکانات بیشتری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از CRM برای کارمندان فروش

ذخیره سازی امن اطلاعات

به کمک CRM تمام اطلاعات فروش‌ها، مشتریان، پیگیری‌ها و زمان‌بندی‌ها در یک مکان امن و متمرکز ذخیره می‌شود و کارمندان فروش مجبور نیستند برای انجام کاری از چند جای مختلف (سررسید، یادداشت‌های داخل کامپیوتر، حسابداری و …) اطلاعات را جمع‌آوری کنند و از طرف دیگر مطمئن خواهند بود که داده‌های آن‌ها همیشه سالم و بدون تغییر است.

زمان‌بندی بهتر کارها

نرم افزار سی آر ام مانند یک دستیار هوشمند به کارمندان فروش کمک خواهد کرد که پیگیری‌های، جلسات و فرایندهای فروش خود را به شکل دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تری انجام دهند و به‌جای صرف زمان در این حوزه‌ها زمان‌های بیشتری را برای معرفی محصولات به مشتریان بگذرانند، این شیوه کار حس خوبی را به مشتریان انتقال خواهد داد.

گزارش گیری خودکار

نرم افزار CRM به‌صورت اتوماتیک گزارش کار روزانه، هفتگی و ماهانه را برای شما آماده خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که شما وقت زیادی را برای تهیه گزارشات هفتگی و ماهیانه برای مدیر خود صرف کنید.

صرفه جویی در زمان

نرم افزار CRM با دسته‌بندی مناسب فرصت‌ها این امکان را در اختیار کارمندان فروش قرار می‌دهد که مستقیم سر اصل مطلب یعنی تبدیل مشتریان به فرصت‌ها بروند و از کارهای اضافی دوری کرده و زمان خود را هدر ندهند.

زمان‌بندی دقیق انجام کارها

در فروش‌های دوره‌ای، خدمات پشتیبانی ماهیانه، تعویض قطعات نرم افزار CRM دقیقاً به کارمندان فروش خواهد گفت که اکنون زمان فروش به مشتری است.

رفتار هوشمندانه CRM

CRM به هر کارمند فروش می‌گوید که کدام روش او در فروش بهتر جواب داده است و او می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد.

تشخیص نیاز مشتری

با استفاده از سی آر ام تمام اطلاعات مشتری در پرونده مشتری ذخیره می‌شود. کارمندان فروش دقیقاً می‌توانند نیاز مشتری را تشخیص دهند و بر اساس آن به او پیشنهاد دهند.

دقت در انجام کارهای کارمندان فروش

خیلی از کارهای تکراری حذف خواهد شد و شما می‌توانید خیلی از کارها را به شیوه ساده‌تر و دقیق‌تر انجام دهید، مثلاً صدور فاکتور که قبلاً کلی زمان و ارتباط و تعامل نیاز داشت با یک کلیک ساده انجام می‌شود.

نرم افزار CRM به مدیران خواهد گفت که کدام‌یک از کارمندان فروش خوب عمل می‌کنند و با تشویق‌های مناسب از زحمات آن‌ها تشکر می‌کند. اگر شما یک کارمند فروش هستید آیا از CRM استفاده می‌کنید؟

مقالات مرتبط:

«مشاوره، اجرا و ارائه خدمات تخصصی در حوزه مرکز تماس ویپ»

دپارتمان فناوری اطلاعات ویپ تیک VoIPTik در سال 1383 در حوزه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) در شهر مشهد، تهران و جزیره کیش فعالیت خود را آغاز نمود. در آغاز سال 1391 با ظهور تکنولوژی VoIP، عمده فعالیت تخصصی ویپ تیک، در زمینه‏ اجرای راه‌اندازی سیستم مرکز تماس ویپ شد.

  • 6 - 38915535 (051)
  • info@voiptik.ir
  • ساعات کاری 8 صبح الی 5 عصر
  • مشهد، خیابان دانشجو، نبش دانشجو 25، مجتمع تجاری آراکس 2، طبقه پنجم، واحد 503
  • استفاده از مطالب سایت، تنها با درج لینک مستقیم به آن مطلب مجاز است.