رد کردن لینک ها

ویپ تیک | VoipTik - تغییر وضعیت کدک های تلفن های Yealink

فعال سازی codec تلفن های Yealink

امروزه اکثر سازمان ها و شرکت ها از تکنولوژی جدید ویپ برای مراکز تماس خود استفاده می کنند. یکی از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ استفاده از دستگاه های تلفن مخصوص است. یکی از مشکلات رایج در زمان استفاده از یک دستگاه تلفن جدید موضوع codec آن است. به‌عنوان یک متخصص مرکز تلفن تحت شبکه VoIP، حتماً تاکنون برایتان پیش آمده است که باوجوداینکه دستگاه تلفن با استفاده از پروتکل SIP، بر روی مرکز تلفن شما IP PBX رجیستری شده است، اما در هنگام تماس زنگ نمی‌خورد یا پیغام‌های متفاوتی دریافت می‌شود. از سالم بودن دستگاه تلفن اطمینان دارید و بقیه تلفن‌های سازمان به‌درستی کار می‌کنند، پس مشکل کجاست؟ معمولاً چنین مشکلاتی به دلیل عدم فعال بودن کدک های سازگار با مرکز تلفن و دیگر تجهیزات VoIP اتفاق می‌افتد. در این آموزش، نحوه تغییر Codec های فعال دستگاه‌های تلفن ویپ مدل Yealink را که یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین برندهای تجهیزات ویپ است را بیان می‌کنیم.

توجه داشته باشید که ممکن است با توجه به مدل تلفن Yealink ای که شما استفاده می‌نمایید، مراحل انجام این کار متفاوت باشد. در این آموزش مدل Yealink T46G را انتخاب کرده‌ایم.

تغییر Codec های فعال دستگاه‌های تلفن Yealink

در ابتدا آدرس IP دستگاه تلفن در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید تا وارد پنل تحت وب مدیریت دستگاه شوید. اکنون زبانه Account را انتخاب کنید.

 

فعال سازی کدک تلفن yealink

 

بر روی Codecs کلیک نمایید.

در این قسمت دو باکس مشاهده می‌کنید. در باکس سمت چپ که با نام Disable Codecs مشخص شده است لیستی از کدک های غیرفعال دستگاه تلفن نمایش داده شده است. برای فعال سازی هرکدام از آن‌ها کافی ست Codec را انتخاب نموده و با استفاده از کلیدهای جهت نمای آن را به جعبه کدک های فعال Enable Codecs انتقال دهید. بیشترین کدک های مورداستفاده در اکثر مراکز تلفن سازمان‌ها G729، G722، PCMU و PCMA است که با شبکه مخابرات کشور نیز سازگار می‌باشد. برای ذخیره اعمال تغییرات کافی ست که بر روی گزینه Confirm کلیک نمایید.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه